• مطالب پربیننده

    دوازه دلیل مبنی بر اینکه در کتابهای آسمانی گذشته، نام رسول الله صلی الله علیه و سلم ذکر شده است.( قسمت آخر )

    نوشته شده در تاریخ : جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۴

    تصمیم گرفتند صفاتش را که در کتابهایشان آمده کتمان کرده و آنها را به اشتباه تاویل نمایند ، و تا جایی که توانستند این کار را انجام دادند ، اما بخاطر تنوع و کثرت صفات ، موفق نشدند ، همه را کتمان نمایند لذا به تاویل روی آوردند و طوری دیگر معنا نمودند و آن صفات را مربوط به کسی دانستند که وجود خارجی ندارد .

     

    9- ممکن است در نسخه هایی غیر از این نسخه هایی که در دستان اینهاست ، بشارت به محمد صلی الله علیه و سلم بوده باشد اما از نسخه ای که در اختیار اینهاست آن بشارت حذف شده باشد .  و اینکه می گویند : (( نسخه های تورات در شرق و غرب جهان یکی است )) دروغی آشکار است ، چون توراتی که به دست مسیحیان است با توراتی که در اختیار یهودیان و سامریان است تفاوت دارد ، و نسخه های انجیل هم با هم فرق دارند و یکی نیستند ، لذا این ادعایشان که نسخه های تورات و انجیل در شرق و غرب یک توع است و هیچ تفاوتی با هم ندارد )) دروغ و خلاف واقعی است که هیچ عاقلی نمی تواند آن را بپذیرد . این توراتی که در اختیار یهودیان است زیادت و نقصان و تحریف هایی در آن صورت گرفته است که بر هیچ  کارشناسی پوشیده نیست و آنها قطعا می دانند که در توراتی نازل شده بر موسی و انجیلی که بر عیسی نازل شده است هر گز نبوده است . چطور می تواند داستان به صلیب کشیدن حضرت عیسی و اینکه چه حوادثی بر او گذشته و در چه روزی این حادثه رخ داده و اینکه بعد از سه روز از قبر بیرون آمده است ، در انجیل باشد ؟نهایت انچه را که می توانیم بگوییم این است که اینگونه سخنان ، مربوط به یاران حضرت عیسی علیه السلام است که با انجیل همگون ساخته اند و همه را انجیل نامیدند ، کما اینکه می دانیم نزد آنها چهار انجیل وجود دارد که هر کدام با دیگری فرق دارد .

    یکی دیگر از افتراها و دروغ هایشان این است که گفته اند (( توراتی که در اختیار اینها و در دستان یهود و سامریان است هیچ تفاوتی با هم ندارد و یکی است )) این در حالی است که مسیحیان اعتقاد ندارند که انجیل از جانب خداوند نازل شده است ومی گویند کلام پروردگار نیست و همه ی گروههای مسیحی اجماع دارند که آن ،چهار کتاب تاریخی است که چهار شخص معروف در زمان های مختلف به رشته ی تحریر در آورده اند : انجیلی که متی آن را تالیف کرده است مربوط به نه سال بعد از عروج مسیح به سوی آسمان بوده است و در سرزمین یهودیان شام به زبان عبری نوشته است . و انجیلی که مرقس هارونی آن  را نوشته است: که مرقس از شاگردان شمعون بوده و بعد از بیست و سه سال از بالا رفتن عیسی به آسمان به زبان یونانی در سرزمین انطاکیه روم نوشته شده است . و می گویند : در اصل شمعون آن را تالیف کرده است اما بعدا اسم خودش را از اول کتاب حذف و به شاگردش مرقس نسبت داده است .

    و انجیل لوقا که شاگرد شمعون بعد از کتاب مرقس تالیف کرده است .و انجیلی که یوحنا شاگرد مسیح بعد از شصت و اندی سال از عروج مسیح به زبان یونانی نوشته است .

    و اسم انجیل بر هر کدام از این کتابهای چهارگانه اطلاق می شود و تفاوت ها و زیادت و نقصان های زیادی بین این کتب وجود دارد و تفاوت های بین کتاب تورات سامری و تورات هایی که نزد یهودیان و مسیحیان است نیز بر همگان کاملا مشهود است  . لذا  این ادعای کذب که (( همه ی نسخه های تورات و انجیل در شرق و غرب یکسانند و با هم تفاوتی ندارند )) از بزرگترین افترا و دروغ است و علمای زیادی ، تفاوت های موجود بین نسخه های تورات و انجیل را بر شمرده اند و اگر اطاله ی کلام نمی شد و مطالب مهمتری را در صدد بیانش نبودیم ، حتما مقدار زیادی از تفاوت ها را بیان می نمودیم .

    هم کتابشان را تحریف کرده اند و هم صفات رسول الله صلی الله علیه و سلم را کتمان کرده اند { و خداوند تبارک و تعالی به این خاطر آنها را توبیخ نموده است آنجا که می فرمایند : ((ای اهل کتاب چرا دیده و دانسته حق را به باطل می‌آمیزید و آن را کتمان می‌کنید؟ ))آل عمران 71 و درجایی دیگر می فرمایند : ((کسانی که آیات روشن و رهنمودهایی را که نازل کرده‌ایم، بعد از آنکه در کتاب برای مردم بیان کرده‌ایم، پنهان می‌دارند، خداوند و لعنت‌گران بر آنان لعنت می‌فرستند))  البقره 159 و در جایی دیگر می فرمایند : ((كسانى كه آنچه را خداوند از كتاب نازل كرده، پنهان مى‌دارند و بدان بهاى ناچيزى به دست مى‌آورند، آنان جز آتش در شكمهاى خويش فرو نبرند. و خدا روز قيامت با ايشان سخن نخواهد گفت، و پاكشان نخواهد كرد، و عذابى دردناك خواهند داشت. )) البقره 174 و در جایی دیگر می فرمایند : ((اى اهل كتاب، پيامبر ما به سوى شما آمده است كه بسيارى از چيزهايى از كتاب [آسمانى خود] را كه پوشيده مى‌داشتيد براى شما بيان مى‌كند، و از بسيارى [خطاهاى شما] درمى‌گذرد. قطعاً براى شما از جانب خدا روشنايى و كتابى روشنگر آمده است. )) المائده 15 .

    اما در مورد تحریف ، خداوند تبارک و تعالی در چندین جا ، آن را بیان فرموده است ، که به پنج صورت بوده است : اول اینکه حق را با باطل ملتبس نموده اند بگونه ای که تشخیص داده نشود که کدامیک حق و کدامیک باطل است . دوم اینکه : حق را کتمان کرده اند ، سوم اینکه آنرا مخفی می نموده اند ، چهارم اینکه گفتار را از مواضعش تحریف می کرده اند ، که خود شامل دو نوع می شود : الف- لفظ آن را تحریف کرده اند ب- معنایش را تحریف نموده اند ، و پنجم اینکه : زبانشان را طوری می چرخانده اند که بر شنونده التباس پیش بیاید و کلام نازل شده با غیر آن مشتبه شود .

    باید دانست که همه ی این کارها را بخاطر اهدافی انجام می داده اند . وقتی با پیامبر صلی الله علیه و سلم به دشمنی برخاستند و نبوتش را منکر شده و تکذیب نمودند و با ایشان وارد جنگ شدند ، تصمیم گرفتند صفاتش را که در کتابهایشان آمده کتمان کرده و آنها را به اشتباه تاویل نمایند ، و تا جایی که توانستند این کار را انجام دادند ، اما بخاطر تنوع و کثرت صفات ، موفق نشدند ، همه را کتمان نمایند لذا به تاویل روی آوردند و طوری دیگر معنا نمودند و آن صفات را مربوط به کسی دانستند که وجود خارجی ندارد .

    10- اینکه علمای اهل کتاب صحت نبوت پیامبر صلی الله علیه و سلم را تاییدکرده اند ، بنابر این تکذیب و انکار کافران معاند و دروغگو بعد از آن هیچ تاثیری نخواهد داشت ، خداوند تبارک و تعالی می فرمایند : ((و كسانى كه كافر شدند مى‌گويند: «تو فرستاده نيستى.» بگو: «كافى است خدا و آن كس كه نزد او علم كتاب است، ميان من و شما گواه باشد.»))الرعد 43 ، و درجایی دیگر می فرمایند : ((بگو: «به من خبر دهيد، اگر اين [قرآن‌] از نزد خدا باشد و شما بدان كافر شده باشيد و شاهدى از فرزندان اسرائيل به مشابهت آن [با تورات‌] گواهى داده و ايمان آورده باشد، و شما تكبّر نموده باشيد [آيا باز هم شما ستمكار نيستيد؟] البته خدا قوم ستمگر را هدايت نمى‌كند.» ))الاحقاف 10 . و می فرمایند : ((و البته از ميان اهل كتاب كسانى هستند كه به خدا و بدانچه به سوى شما نازل شده و به آنچه به سوى خودشان فرود آمده ايمان دارند، در حالى كه در برابر خدا خاشعند، و آيات خدا را به بهاى ناچيزى نمى‌فروشند. اينانند كه نزد پروردگارشان پاداش خود را خواهند داشت. آرى! خدا زودشمار است. ))آل عمران 199 .و می فرمایند : ((زيرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‌اند كه تكبّر نمى‌ورزندو چون آنچه را به سوى اين پيامبر نازل شده، بشنوند، مى‌بينى بر اثر آن حقيقتى كه شناخته‌اند، اشك از چشمهايشان سرازير مى‌شود. مى‌گويند: پروردگارا، ما ايمان آورده‌ايم؛ پس ما را در زمره گواهان بنويس..)) المائده 82-83 . و می فرمایند : ((كسانى كه قبل از آن، كتاب [آسمانى‌] به ايشان داده‌ايم، آنان به [قرآن‌] مى‌گروندو چون بر ايشان فرو خوانده مى‌شود، مى‌گويند: «بدان ايمان آورديم كه آن درست است [و] از طرف پروردگار ماست؛ ما پيش از آن [هم‌] از تسليم‌شوندگان بوديم.». آنانند كه به [پاس‌] آنكه صبر كردند و [براى آنكه‌] بدى را با نيكى دفع مى‌نمايند و از آنچه روزى‌شان داده‌ايم انفاق مى‌كنند، دو بار پاداش خواهند يافت. ))القصص 52-54 .

    و هرگاه یک نفر از اینگونه افراد بر صدق رسول الله صلی الله علیه و سلم گواهی دهد ، شهادت تمام کفار جهان بر خلاف آن هیچ تاثیری نخواهد داشت ، حال چگونه خواهد بود که تعداد مویدین آن حضرت صلی الله علیه و سلم از میان علمای اهل کتاب ، بسیار بیشتر از منکرین اویند ؟! و نکته ای دیگر اینکه هر گاه کسی از بندگان صلیب و امت مورد خشم الهی بگوید که او از علمای اهل کتاب است ، لزوما به منزله ی واقعیت داشتن آن گفته نیست.

    وقتی که تصور عموم مسلمین در مورد عالم نامیدن کسی ، لزوما به منزله ی تایید آن نیست ، پس چه برسد به تصورات غیر مسلمانان . در حقیقت علمای اهل کتاب کسانی هستند که به رسول الله صلی الله علیه و سلم ایمان آورده و او را تصدیق نمایند ، حالا اگر علمایی از آنها باشند که بدانند اما با این وجود نبوت آن حضرت را انکار نمایند این مساله هیچ تاثیر منفی در گواهی علمای عاملشان در مورد صدق پیامبر اسلام نخواهد داشت.

     

    11- اگر فرض کنیم که  هیچ صفت یا نشانه ای از رسول الله صلی الله علیه وسلم در کتابهای امروزی اهل کتاب وجود نداشته باشد ؛ این بدان معنا نیست که در کتابهای گذشتگان آنها هم نباشد ،بلکه گویای این مطلب است که آنها ، کتاب واقعی را تحریف و تبدیل و کتمان کرده و هر آنچه را که دوست داشته اند نوشته و گفته اند که این از جانب خداوند است ، پس  از آن، این کتابهای تحریف شده مشهور گشته و آیندگان آن را به ارث بردند و بر اساس تبلیغات جزء کتابهای معروفشان شده است و کتاب صحیح و واقعیشان در تاریک خانه ها باقی مانده است بگونه ای که امکان دسترسی به آنها به هیچ وجه میسر نبوده است ، سامریها هم ، مواردی از تورات را تغییر داده ، و بعد از آن نسخه های تغییر یافته ، نزدشان معروف شده بگونه ای که تنها تورات را همان نسخه قلمداد می کرده اند ، همچنین توراتی که نزد مسیحیان بوده است اینگونه در معرض تحریف قرار گرفته است . آری اینچنین ادیان و کتب آسمانی دچار تغییر شده اند و اگر خداوند تبارک و تعالی ، شخصا حفاظت از قرآن را عهده دار نمی شد و تضمین نمی کرد که امت بر گمراهی جمع نخواهد شد ، یقینا قرآن هم به این بلا دچار می گشت ، خداوند تبارک و تعالی می فرمایند : ((به تحقیق ما قرآن را نازل کردیم و یقینا از آن محافظت خواهیم کرد. ))

    12- محال است کتابهای آسمانی گذشتگان ، در مورد این خبر بسیار بزرگ چیزی نگفته باشند ، خبری که از ابتدای خلقت و تا قیام قیامت امری بزرگتر از آن نبوده و نخواهد بود ، چرا که این امر جهان را 180 درجه تغییر داد و مشرق و مغرب عالم را متاثر ساخت و طی قرون متمادی استمرار داشته و خواهد داشت تا زمانی که زمین کاملا تحت سیطره ی آن قرار گیرد . چنین خبری باید همه ی پیامبران در خبر دادن بدان با هم متفق باشند . وقتی خبر دجال که شخص دروغگویی است و در آخر الزمان خارج می شود و مدت چهل روز در زمین می ماند ؛ در خبر همه ی پیامبران وجود دارد و از نوح گرفته تا پیامبر خانم صلی الله علیه و سلم بدان خبر داده اند ، چگونه ممکن خواهد بود که کتابهای آسمانی از اول تا آخر در مورد امر به این مهمی سکوت اختیار کرده باشند ، امری که عظیم تر از آن چیزی وجود نداشته و نخواهد داشت ؟! این آن چیزی است که عقل هیچ عاقلی آن را نمی پذیرد و با حکمت پروردگار در تضاد است ، باید دانست که خداوند تبارک و تعالی هیچ پیامبری را مبعوث ننموده است مگر اینکه از او پیمان گرفته که به محمد ایمان آورده و او را تصدیق کند ، همانگونه که خداوند تبارک و تعالی می فرمایند : ((  )) ابن عباس می گوید : هیچ پیامبری نبوده است مگر اینکه از او پیمان گرفته شده است که اگر محمد مبعوث شد و او زنده بود ، به او ایمان آورده و تصدیقش نماید و به آن پیامبر امر شده که از امتش تعهد بگیرد که اگر به هنگام بعثت محمد زنده بودند به او ایمان آورده و از رسول الله پیروی نمایند .

    منبع : هدایة الحیاری فی اجوبة الیهود و النصاری /وب سایت ابن قیم

    ترجمه : واحد ترجمه مدرسه ی دینی سلطان العلماء قشم - طولا