• مقالات

    افراط گراها از تعالیم قرآنی بدورند .( سخنرانی پیش از خطبه جمعه قشم )

    نوشته شده در تاریخ : يكشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۶

    اگر تندروی هایی به نام دین انجام می شود و خون افراد بی گناه بر زمین ریخته می شود علتش دور بودن از قرآن است .

    شیخ عبدالرحمن ایمانی در مراسم نماز جمعه اهل سنت قشم گفت : ماه مبارک رمضان فرصتی برای خودسازی و کسب رحمت و برکات الهی است که باید بر این نعمت شکر گذار خداوند باشیم.
    مدرس مدرسه علمیه طولای قشم با بیان اینکه خداوند با دعا دست انسان را می گیرد ، افزود : احساس معنوی  در هنگام  راز و نیاز به درگاه الهی نه تنها  از یاس و ناامیدی و افسردی جلوگیری می کند بلکه باعث می شود رحت و مغفرت الهی شامل حال مونین شود.
    وی قرار گرفتن شب قدر در ماه مبارک رمضان را از دیگر فرصت های خداوند برای مسلمانان برشمرد و خاطر نشان کرد : اگر کسی نتواند در این ماه تزکیه ، صفا ، بخشش و عدالت را در خود به وجود بیاورد  در دیگر ماه های سال به مراتب سخت تر خواهد بود پس در این ماه مومنین سعی کنند تا به کارهای خوب و شایسته عادت کنند .
    شیخ ایمانی التزام به نوافل و نمازهای مستحبی را از اعمال مورد توجه در ماه رمضان عنوان کرد و بیان داشت : اگر کسی در ماه های دیگر اعمال مستحب را انجام نمی داده در این ماه سعی کند تا آنها را انجام دهد خصوصا  مومنان صدقه دادن و انفاق به فقرا و نیازمندان را فراموش نکنند.
    وی در ادامه سخنان خود ماه رمضان را فرصتی برای توجه بیشتر به  تلاوت و تدبر در قرآن دانست و اظهار داشت : قرآن کتابی است که انسانیت را تکمیل می کند و التزام و منطبق بود بر آن موجب سعادتمندی در دنیا و آخرت و رشد انسان از نظر فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی می شود.
    مدرس مدرسه علمیه اهل سنت طولا ، ادامه داد : اگر تندروی هایی  به نام دین انجام می شود و خون افراد بی گناه بر زمین ریخته می شود علتش دور بودن از قرآن است  و این در حالی‌‌ است که بر اساس تعلیمات قرآن ، مسلمانان و غیر مسلمانان می توانند در کنار هم زندگی کنند .
    وی ایمان به خدا ، انجام عمل صالح و التزام به قرآن را مقدمات حکومت و خلافت مسلمانان در جهان عنوان کرد  و تصریح کرد : اگر غیر مسلمانان امروز بر جهان حکومت می کنند علتش دوری مسلمانان از قرآن و عمل صالح است .
    شیخ ایمانی با اشاره به خشونت و خونریزی توسط برخی از گروه های افراطی گفت : برپایی حکومت با خشونت و خونریزی هیچ گاه با تعالیم اسلام سازگار نیست چرا که خداوند نرم خو است و نرم خویی را دوست دارد و قطعا این خشونتها هیچ جایگاه دینی ندارد .
    لازم به ذکر است نماز جمعه اهل سنت قشم در مصلی بزرگ اهل سنت و به امامت شیخ سعید خطیبی اقامه شد.