• شخصیت ها

    مختصری در مورد زندگی شیخ محمد علی خالدی حفظه الله

    نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۴

    شیخ محمد علی اقدام به ساخت پروژه های خیریه زیادی کرده است؛ بسیاری از مساجد، مدارس، دانشکده ها، بیمارستان ها و … را ساخت و در پروژه گسترش بسیاری از راه ها مشارکت نمود و در بسیاری از کارها که برای مردم سودمند بود، همیاری نمود و پروژه های خیریه وی از ۲۰۰ مورد فراتر رفته است.

    شیخ محمد علی در سال ۱۳۴۰ هجری متولد شد و قرآن را در مکتب حفظ کرد و در محضر پدر بزرگوارش شیخ عبدالرحمن سلطان العلماء فرا گرفت و سپس برای برطرف ساختن عطش علمی اش به هند و سپس به الازهر رفت و بعد از برگشت به تدریس در مدرسه رحمانیه که پدرش تأسیس نموده بوده پرداخت.

    پدرش در سال ۱۳۶۰ هجری وفات کرد و ایشان جانشینی شایسته برای بهترین سلف بود. در محضر وی صدها نفر از علما دانش آموخته شدند و هزاران طلبه از علم وی بهره بردند و علم و سنت را در مناطق مختلف منتشر ساختند. ایشان عصر هر روز را برای استقبال از مردم و حل مشکلات آن ها و پاسخ دادن به سوالات و استفتاءات آن ها اختصاص داده بود. مجلس ایشان همیشه مملو از مراجعین بود.

    شیخ محمد علی اقدام به ساخت پروژه های خیریه زیادی کرده است؛ بسیاری از مساجد، مدارس، دانشکده ها، بیمارستان ها و … را ساخت و در پروژه گسترش بسیاری از راه ها مشارکت نمود و در بسیاری از کارها که برای مردم سودمند بود، همیاری نمود و پروژه های خیریه وی از ۲۰۰ مورد فراتر رفته است.

    شیخ محمد علی کتاب های ارزشمند زیادی را تألیف نموده است که تعداد آن ها به بیش از ۷۰ کتاب طولانی، متوسط و مختصر می رسد. از جمله:

    صفوة العرفان فی تفسیر القرآن

    شرح اربعین نووی

    غایة المأمول فی سیرة الحبیب الرسول

    شرح ریاض الصالحین

    طریق السعادة و السداد

    و….

    منبع : تبیین نیوز