• مطالب پربیننده

    عظمت الله با تفکر در مخلوقات

    نوشته شده در تاریخ : دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸

    هیچ انسانی نباید زندگی دیروزش را در شکم مادر و دنیای کوچک و تاریک داخل سه پاره گوشت را از یاد ببرد ..

    مراحل شک گیری انسان در شکم مادر 

    طبعا انسان چیزی را باور می کند که با چشمش آن را مشاهده نماید ، خداوند متعال انسان را با قدرت بی انتهایش از عدم به وجود آورده است . منی مرد هنگام مخلوط شدن با زرداب زن ، تبدیل به نطفه می شود و بعد از چهل روز تبدیل به علقه ( خون بسته ) می شود و بعد از چهل روز دیگر به حالت مضغه در می آید ، سپس پی آن با استخوان محکم کرده می شود و روی آن با گوشت پوشانده می شود و بعد از گذشت صد و بیست روز ، خداوند روح را توسط دو فرشته در آن می دمد . قرآن کریم در این مورد می فرماید : (( سپس نطفه را به صورت علقه و علقه را به صورت مضغه ( گوشت جویده شده ) و مضغه را به صورت استخوان هایی در آوردیم ، از آن پس آنرا را آفرینش تازه ای ایجاد کردیم ، بزرگ است خدایی که بهترین خلق کنندگان است . ( مومنون 14) )) 

    هیچ انسانی نباید زندگی دیروزش را در شکم مادر و دنیای کوچک و تاریک داخل سه پاره گوشت را از یاد ببرد . در عالم شکم ، جنین زندگی بسیار شگفت انگیزی دارد ، با خنده مادر می خندد ، با گریه مادر به اندوه در می آید ، ماده آمینوس را قورت می دهد و مرتبا از حالی به حالی در می آید و بعد از هشت هفته دستگاه تناسلیش شروع به رشد می کند . جنین در شکم مادر هم می شنود و هم احساس می کند اما هیچ ادراکی نسبت به دنیای بیرون ندارد . اگر کسی توانایی ارتباط با جنین را پیدا کند و او را از دنیای پیش رویش و امکانات و زیبائیهای آن باخبر سازد ، ممکن است  جنین هیچ گونه تمایلی به دنیای بیرون نداشته باشد و به زندگی تاریک و موقتیش اکتفا نماید و از خوردن خون ناپاک زهدان لذت ببرد خداوند متعال می فرماید : (( شما را در شكمهاى مادرانتان آفرينشى پس از آفرينشى [ديگر] در تاريكيهاى سه گانه خلق کرد. اين است خدا، پروردگار شما، فرمانروايى [و حكومت مطلق‌] از آنِ اوست. خدايى جز او نيست، پس چگونه [و كجا از حق‌] برگردانيده مى‌شويد؟( زمر 6) )) 

    منظور از تاریکی های سه گانه سه پرده است : 1- پرده ی آمنیون : پر از مایع آمنیوتیک است و جنین در آن شناور است . 2- پرده ی کوریون : سلول های سطحی آن به غشاء مخاطی می روند ، 3- پرده زرد یا آلانتوئیس ، غشای مخاطی است که جداره رحم را می پوشاند . خداوند  متعال می فرمایند : (( آيا انسان گمان مى‌كند بى‌هدف رها مى‌شود؟!آيا او نطفه‌اى از منى كه در رحم ريخته مى‌شود نبود؟!سپس بصورت خون‌بسته در آمد، و خداوند او را آفريد و موزون ساخت،و از او دو زوج مرد و زن آفريد!( قیامه 36-39) )) 

    اگر به اطلاع جنین برسانیم که در دنیای  پیش رویت انواع درخت ، میوه ، ماشین های مدل بالا ، وسائل ارتباطی پیشرفته ، ساختمان های بلند و خوردنی و نوشیدنی های مختلف و گوارا وجود دارد به هیچ عنوان سخنانت را نمی فهمد . جالب اینجاست که اگر به انسانی که به بلوغ فکری و جسمی رسیده بگوییم آیا مایلی به دنیای قبلی خود ( شکم مادرت ) برگردی ؟ مطمئنا می گوید : به هیچ وجه ! اکنون انسان در دنیای مادی و جسمانی به سر می برد از زندگی پر رنج و مشقت و خفت بارش لذت می برد و از آدم تا خاتم علیهم السلام که خدود 124 هزار پیامبر بودند آمده اند و انسانها را به دنیای بدون مشکل مژده داده اند ولی با وجود این همه انذار و تبشیر و نصیحت ، باز انسان لفی خسر در جهل خود باقی مانده و بر معصیت کردنش اصرار دارد . چون این دنیای به ظاهر سرسبز و زیبا را ابدی احساس می کند . قرآن کریم بیشتر از همه این مبشرین و به عنوان یک معجزه جاوید سعی کرده تا آخرت را زیبا و باقی تر از این دنیای فانی و غیر باقی به انسان ها معرفی نماید . ...

    منبع : از نجوم شناسی تا خدا شناسی تالیف دکتر بابک محمودی ، ص 226-229.