• اخبار

    گلچینی از خطبه ی جمعه ی شهر قشم 14 رمضان 1438 هجری قمری( شیخ عبدالرحیم خطیبی )

    نوشته شده در تاریخ : جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۹

    انسان ها هم بایستی خودشان محافظ امنیت که بزرگترین نعمت الهی است باشند از طریق شکر نعمت ها ، پرهیز از کفران نعمت و همچنین از طریق بصیرت و هوشیاری و در عین حال حفظ خونسردی خود .

    1- حوادث تروریستی تهران محکوم است و یک انسان مومن هرگز در پی ایجاد ناامنی نمی رود خداوند متعال می فرمایند : مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ  مائده 32 هر كس كسى را -جز به قصاص قتل، يا [به كيفر] فسادى در زمين- بكشد، چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد. و هر كس كسى را زنده بدارد، چنان است كه گويى تمام مردم را زنده داشته است. 

    2- انسان ها هم بایستی خودشان محافظ امنیت که بزرگترین نعمت الهی است باشند از طریق شکر نعمت ها ، پرهیز از کفران نعمت و همچنین از طریق بصیرت و هوشیاری و در عین حال حفظ خونسردی خود . 

    3- در عین حال که هوشیار باید باشیم ، خونسردی خود را هم باید حفظ کنیم چرا که ایجاد رعب و وحشت از وسیله های شیطان است . 

    4- اطرافمان را به خوبی بررسی کنیم شاید دشمن در کمین باشد ، حواسمان به دور و برمان باشد ، اگر موارد مشکوکی را مشاهده کردیم فورا اقدام نموده و عکس العمل نشان دهیم و یا به مسوولین گزارش دهیم .

    5- هوشیاری و بصیرت از شأن دین ماست و انسان مومن باید همیشه در هر زمان و مکانی هوشیار و با بصیرت باشد . 

    6- از نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی که بحمد الله همیشه محافظ امنیت این مردم بوده اند شکرگزار هستیم . 

    7- یک نکته را فراموش نکنیم باید محافظ فرامین الهی باشیم تا خداوند محافظ ما باشد . 

    8- فریضه ی زکات را به نحو شایسته ای ادا کنیم . 

    9- یک مسلمان نمی تواند از زیر بار زکات خارج شود مگر اینکه تعهد اولیه ی خود را که به عنوان مسلمان بودن امضا کرده است را بشکند . 

    10- در زکات دادن دست خود را پایین نگیریم تا خدایی ناکرده در جهان آخرت مدیون نباشیم . 

    11- خوش آیند این است که در دادن زکات دست بالا بگیریم با این ایده که زکات غرامت نیست بلکه نعمتی از نعمت های پروردگار است رحمتی از رحمت های الهی است .

    12- اگر کسی بیش از حد مقرر زکات دهد به عنوان ذخیره ای در پرونده اش ثبت می شود اما اگر در دادن زکات دست پایین بگیرد قطعا در جهان آخرت گرفتار خواهد شد . 

    13- بهترین روش پرداخت زکات به این صورت است که با حفظ عزت و کرامت انسانی و حفظ عدالت اجتماعی زکات را بپردازیم .

    14- نماز ، روزه و حج به صورت جمعی انجام می گیرد ، چرا زکات فردی باشد و پرداخت آن را به صورت شخصی و خودسرانه انجام دهیم که معلوم نشود بر اساس عدالت اجتماعی عمل شده است یا خیر 

    15- الان انجمن های خیریه متولی جمع آوری و پرداخت زکات هستند و کسانی که از این طریق زکاتشان را پرداخت می کنند مطمئن باشند که به صورت عادلانه و با حفظ کرامت و عزت فقرا و مساکین توزیع می گردد . 

    تهیه و تنظیم : واحد اخبار مدرسه ی سلطان العلماء قشم - طولا